Thursday, March 1, 2012

60-årsdag

Först ett stort och hjärtligt tack till alla gratulanter som ringt, skickat mejl, sms, blommor och presenter. Min 60-årsdag blev riktigt lyckad och minnesvärd trots lättare feber, ryggskott och matthet. Men med god hjälp av min underbara sambo Susanne lyckades jag sjunga upp mig och komma på fötter. Redan på förmiddagen fick jag en hel hög med trevliga presenter bland annat en t-shirt med en passande text.


Klockan två kom min mor och två gamla vänner Hans Abrahamsson och Anders Nordberg för att gratta. Det blev en trevlig fikastund med många gamla minnen och anekdoter. Därefter var det nödvändigt att vila några timmar innan kvällens stora begivenhet, middag på Pappa Grappa. Hela 17 personer från AFU-gänget samlades vid långbord halv sju. Redan från början fick jag motta en ström av blombuketter och presenter.


Det blev en enda härlig blandning av presenter och hurranden. Till det en utsökt middag som alla tycktes njuta av. Ett jättetack till alla i AFU-gänget och särskilt förstås till vännerna Anders Liljegren och Sven-Olov Svensson som ordnat mycket av det praktiska.

En del av det glada AFU-gänget på Pappa Grappa. Fr v Tobias, Benny, Roland, Ingrid, Leif

Leif Åstrand och Anders Liljegren skämtade friskt

Efter middagen promenerade Susanne och jag hemåt en mycket vacker och stjärnklar kväll. En perfekt avslutning på en trivsam 60-årsdag.