Thursday, December 22, 2011

God Jul och lite ufokonst

Snön lyser med sin frånvaro i alla fall här i Norrköping. Så då gäller det att skapa julstämning på andra sätt. Granen är klädd och julklapparna inslagna och från diverse prång och hyllor tittar små tomtar fram. Alla mina ugglor tittar ner från sina bokhylleplatser vilket också ökar på mysfaktorn. Här på bloggen vill jag ge lite ufologisk julkänsla med den vackra teckningen som fanns att beskåda på ett nummer av Enköpings UFO-förenings medlemsblad UFO-Allehanda 1982. Observanta ufologer noterar att tefatet svävar över den gamla ufostugan i Ulunda.
En riktigt God Jul önskar jag därmed alla bloggläsare.


Vill också passa på att ge en estetisk upplevelse i ufologins tecken. Här om dagen gick jag igenom AFUs samling av den amerikanska Fate magazine. Framsidorna på utgåvorna från 1940- och 50-talen är ofta rena konstverk. Några av dessa har jag faktiskt ramat in. De satt tidigare i vår A-lokal. Efter flyttandet får vi se var de hamnar. Titta och njut av denna ufokonst och upplev tidsandan.