Sunday, May 16, 2010

Riksstämma på gång

UFO-Sveriges riksstämma i Kalmar närmar sig och det är mycket som måste ordnas till lördagens evenemang. UFO-Expo med föredrag sker på Jenny Nyströmsskolan kl. 13.00-18.00. Ingen har väl missat att UFO-Sverige samtidigt firar 40-årsjubileum. Jag hoppas att min bok En resa i tiden hinner bli klar till stämman. Clas skickade mig en pdf på boken i går kväll för att jag skulle kunna göra klart person- och föreningsregister. Gick upp 6.30 i morse och lyckades bli klar vid lunch så nu är det "bara" för Håkan Ekstrand att fixa tryckningen.


Återstår så en del putsning på mitt föredrag med rubriken Främlingar på vår jord? Med anspelning på min bok med samma namn kommer det bland annat att handla om problemet med de speciella fysiska kontaktfall som benämns nordic aliens. En kontroversiell fråga inom ufologin. Clas kommer i sitt föredrag att berätta om nyligen avhemligade svenska ufofall. Ser verkligen fram emot att höra vad han fått fram.


På forskningsfronten följer jag vad som kommer att hända med det mycket kontroversiella italienska kontakthistorien med gruppen Amicizia. Enligt Edoardo Russo rör sig det om en bluffhistoria där en grupp i staden Pescara försökte lura människor på pengar. Men enligt Timothy Good och Warren Aston som just nu forskar i historien är det betydligt mera komplicerat. Intresserade kan söka på Amicizia på nätet och läsa The story of friendship av Nikola Duper. En synnerligen rörig bok har också skrivits om fallet Mass contacts av Stefano Breccia. Ska bli intressant att se om någon kan reda ut och dokumentera den här trassliga historien