Wednesday, September 2, 2009

Föredrag i Malmö


Du som råkar befinna dig i Malmö nu på fredag 4 september kan lyssna till mitt föredrag på Malmö Interplanetariska Sällskap (MIS). Platsen är Klaragatan 7, ingång från gården och tiden kl. 19.00. Jag kommer att berätta om egna undersökningar av svenska närobservationer och kontaktfall, AFU och svensk ufoforskning.

Dessutom ska det bli trevligt att träffa Ebbe Johansson och gänget i MIS som vad jag förstår inte bara är Sveriges utan också kanske världens äldsta ännu existerande förening med ufo på agendan. Rapport från mötet kommer senare i veckan.

För övrigt blir det mycket sökande i gamla UFO-Sverigedokument som underlag för min nya upplaga av riksorganisationens historia. Är väl lite udda men jag tycker faktiskt det är väldigt spännande att leta gamla arkivalier om UFO-Sverige i AFU. Det är ett riktigt detektivjobb och ett pusslande med historiska fakta från olika källor. Vem sa att arkivjobb var tråkigt!